keskiviikko 2. tammikuuta 2013

mielipiteitä ja pohdintaa





Erään Noora-Marian blogitekstistä lainaten..

Mielipidepostauksia?
Mulla, niin kuin monella muullakin on painavia mielipiteitä asioihin. Nyt kysymys kuuluukin, kiinnostaako teitä kuulla niitä? 
Jos kiinnostaa, heittäkää kommentilla aiheita. Määrästä riippuen ilmaisen mielipiteeni jokaiseen :) 

Mutta jokseenkin asiaan..
Oon tässä viimeaikoina ollu hirmusen ilonen ja mulla on ollu hirmusen hauskaa, mut senki edestä oon sitten miettinyt asioita... en nyt niinkään elämää, koska sitä miettiessään ei saa itselleen kuin pahaa oloa, vaan ihan periaatteessa arkipäivään liittyviä juttuja. 

Hyväksyminen on asia, mitä kaikki ei ihan ymmärrä. Oon kuullut aina, kuulen nykyään ja tulen varmasti kuulemaan jatkossakin ohikulkijoilta kommentteja perään. Ihan normaalia on että miespuolisilta kuulee kommenttia, sille nyt ei vaan voi mitään eikä se mua niin häiritse, jos saavat siitä jotain mielihyvää niin sittenpähän saavat :D Mutta ajatellaan nyt ihan yleisesti, että jos oot vaikka ostanu vähän massasta poikkeavat housut, tai hassunvärisen takin, värjänny hiukset sokkivärillä tai jotain vastaavaa. Se, että itse pidät jostain, pidetään nyt esimerkkinä vaikka vaatteet ja se poikkeaa enemmän tai vähemmän massasta, saa heti julkisesti kommenttia kovaan ääneen, pilkkaavaan sävyyn. Mikä ihmisillä on, miksei saa olla sellainen kuin haluaa ja pukeutua niinkuin haluaa, ilman että jokainen kritisoi sitä negatiiviseen sävyyn? mielipiteitä?

Siitä vielä jatkaen, miten omat ''ystäväsi'' hyväksyvät erilaisuuden? Itse olen menettänyt pari kaveriporukkaa, ja mukamas tärkeitä ihmisiä omien mielipiteideni ja tottumusteni takia. Tällöin huomaa, ketkä oikeasti ovat ystäviä ja ketkä haluavat vain jotain muuta. Tästä siis voi päätellä, ovatko ystäväsi oikeasti ystäviä ja hyväksyvätkö he sinut sellaisena kuin olet, ihan esimerkiksi sellaisissa vaatteissa kuin itse viihdyt. Kuulen paljon kaupungilla hengaillessa muista porukoista juttua: ''hei miten sä voit tulla noilla tänne, hei c'moon, mä en kehtaa kulkee sun kanssa!'' -ja kaverilla saattoi olla erilaiset kengät, kuin muilla porukassa olevilla... Itse olen tyytyväinen siihen, että oon onnistunut löytämään ympärilleni ihania ystäviä, jotka hyväksyy mut just sellasena ku oon, mielipiteitteni, vaatteitteni ja kaiken sen kanssa mitä kannan mukanani♥ ja mitä tulevaisuuteen tulee, aivan varmasti jokainen tulee keräämään itselleen vuosien varrella aina vain lisää ja lisää tuttavia ja ystäviä, jotka tekevät elämästä elämisen arvoisen! :) 



Sitten Ella. Hän sai tänään vihdoin ja viimein uudet talvikengät, 4 hokkia/jalka ja tilsakumit etupäähän. Nyt alkaa kunnon treenaaminen! :) Oli kengitettäessä paljon parempi kuin viimekerralla. Toki oli rauhoituspastaa saanut koko tuubin ja nyt kun alkaa mennä sillä suht.hyvin, niin pikkuhiljaa aletaan vähentää sitä ja tavoitteena ois tietenkin laittaa se ihan normaalisti, ilman apukeinoja :)  
Minin valmennuksesta on nyt sitten neljä päivää ja Ella on saanut olla vaan, kun on ollu plussakelejä ja ilman takahokkeja ei noilla jäillä pärjätä ja maneesille ei joka päivä pääse... niin mietinkin nyt kun Miniltä tuli ohje/kehotus/kielto etten saa juoksuttaa Ellalta mun väittämiä ylimääräisiä energioita pois. Niin että vaikka sillä nyt oikeesti olisikin vähän energiaa, niin en lähtisi juoksuttamaan ennen ratsastusta, vaan tekisin just Minin ohjeiden mukaan parkkeerausharjoituksia kunnes se rauhoittuu ja rentoutuu ja sitten jatkaisin selästä. 
Onhan se totta, ettei ole järkeä käydä valmennuksissa, jos ei kotona tee valmentajan ohjeiden mukaisesti. Mini mun harmiskseni tulee vasta huhtikuussa takasin saksasta suomeen :(( niin että siihen asti täytyy pärjätä ilman häntä. Niin nyt sitten treenataan ahkerasti ja sitten seuraavalla kerralla näytetään et kotiläksyt on tehty ja ollaan yhessä kenties kehitytty ;) 

Ella 28.6.2012
Mutta sitten talven riemuihin ;D 

Katsokaahan TÄMÄ video! :DD Oltiin Hennin ja Nikon kanssa vähän pulkkailemassa ;) Veturina toimii Vinja, kuskina minä ja videoissa on kyydissä Niko, kuviin on Hennikin päässyt :) 
Ekat lumet tuli, niin mehän mentiin pellolle. Otettiin varmuudeksi ensin alle pulkka, että jos sen kanssa sujuu, niin saavat vaihtaa minisukset jalkaan, mut totesin sitten et ei näiden taito riitä vielä suksiin ;)) 

Palautetta saa antaa ja kertokaa toki omiakin mielipiteitänne! :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti